Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Starostwo Powiatowe w Stargardzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych bip.powiatstargardzki.pl .
Status pod względem zgodności
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Brak sekcji / treści / funkcji, w stosunku do których tymczasowo powołano się na wyłączenie z tytułu nieproporcjalnego obciążenia.
Część filmów została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
biurorzecznika@brpo.gov.pl
INFOLINIA - 800 676 676
poniedziałki 10.00 - 18.00
wtorek - piątek 8.00 - 16.00
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Dostępność architektoniczna
OBSŁUGA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W STAROSTWIE POWIATOWYM W STARGARDZIE
Starostwo Powiatowe - ul. Skarbowa 1, Stargard.
Starostwo Powiatowe Wydział Geodezji Kartografii i Katastru - I piętro , ul. Rynek Staromiejski 5 , Stargard.
Starostwo Powiatowe Regionalne Centrum Kryzysowe - ul Składowa 2a, Stargard.
Wejście do Starostwa Powiatowego w Stargardzie przy ul Skarbowej 1 jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście dla osób z dysfunkcją narządu ruchu (również poruszających się na wózkach inwalidzkich) znajduje się od ul. Bogusława IV. Przy drzwiach wejściowych zamontowany jest dzwonek, który umożliwia poinformowanie Ochrony Urzędu o konieczności pomocy osobie niepełnosprawnej. Przy drugim wejściu usytuowany jest podjazd. W części budynku „A” i „C” umieszczone są windy dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Windy umożliwiają dostęp do wszystkich pięter w budynku a klawisze wyboru pięter posiadają oznaczenia w języku Braille,a. Na korytarzu znajduje się oznaczona toaleta z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych. Toaleta wyposażona jest w system alarmowy oraz urządzenie do pielęgnacji osób z niepełnosprawnościami. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku zamontowane są dwie pętle indukcyjne oraz lupy elektroniczne przy stanowisku w Wydziale Komunikacji oraz Punkcie Obsługi Klienta. Dla osób słabo widzących - tabliczki informacyjne czarno - białe. W budynku na drzwiach, barierkach oraz ciągach komunikacyjnych zostały rozmieszczone naklejki informacyjne w języku Braille,a. W Punkcie Obsługi Klienta pracuje osoba, która ukończyła kurs języka migowego PJM. Pracownicy Biura Obsługi Urzędu/ Punkt Obsługi Klienta udzielą wszelkiej niezbędnej pomocy. Przy budynku na parkingu zewnętrznym jaki i wewnętrznym znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Rynek Staromiejski 5 jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu (również poruszających się na wózkach inwalidzkich). Na parterze budynku mieści się winda.
Przy wejściu do budynku przy ul. Składowej 2a umieszczony jest dzwonek, który informuje pracowników o konieczności pomocy osobie niepełnosprawnej.
Na stronie internetowej www.powiatstargardzki.eu z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących wprowadzono możliwość powiększania obrazu i tekstu jak również zmianę kontrastu. W górnej, środkowej części ekranu znajdują się odpowiednie ikony.
Zapraszamy osoby niepełnosprawne do kontaktu: e-mail starostwo@powiatstargardzki.pl
tel. 91 4804800 tel./SMS +48 663 212 376
W celu umówienia wizyty w Starostwie Powiatowym w Stargardzie pracownicy Biura Obsługi Urzędu udzielą wszelkiej pomocy osobom niepełnosprawnym w załatwieniu sprawy. Pracownicy Urzędu, niezależnie od powyższych zapisów dotyczących obsługi osób niepełnosprawnych, mają obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej.
INFORMACJE DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH
Osoby niesłyszące i głuchonieme mają prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych w Starostwie Powiatowym w Stargardzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, tj. posiadać orzeczenie o: zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności, całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy na podstawie odrębnych przepisów lub niepełnosprawności, wydanym przed ukończeniem 16 roku życia. Osoby uprawnione chcące skorzystać z usługi tłumacza proszone są o zgłoszenie zamiaru, co najmniej 3 dni przed planowaną wizytą w Starostwie Powiatowym w Stargardzie wskazując sprawę, którą chcą załatwić.
W związku z powyższym osoby niepełnosprawne mogą komunikować się ze Starostwem Powiatowym za pośrednictwem: poczty elektronicznej: starostwo@powiatstargardzki.pl telefonicznie / SMS pod numer:+48 663 212 376 faksem pod numer: 91 48 04 801. W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z tą osobą i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Starostwo Powiatowe w Stargardzie posiada umowę na tłumaczenie PJM z Polskim Związkiem Głuchych Oddział Zachodniopomorski.
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Pozostałe informacje
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie:
Brak Aplikacji mobilnej. Serwis został stworzony techniką opartą na metodzie Responsive Web Design (RWD) - "strony responsywne". Metoda ta umożliwia dynamiczne dostosowanie się do rozdzielczości ekranu, zmienia swoje oblicze w zależności od szerokości ekranu, na którym jest oglądana. Technologia budowy responsywnej pozwala w ramach jednej maski graficznej zakodować odmienny wygląd elementów dla ekranów małych i dużych smartfonów, tabletów, komputerów stacjonarnych i laptopów.