Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Stargardzie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt Uchwały w sprawie wydatków budżetowych, których nie zrealizowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010


PROJEKT

UCHWAŁA NR /10

rady Powiatu w Stargardzie Szczecińskim

z dnia 29 Grudnia 2010 roku

 

w sprawie wydatków budżetowych, których nie zrealizowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010

Na podstawie art. art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010, stanowiących niezrealizowane w 2010 roku:

  1. kwoty planowanych wydatków budżetowych na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „ Przebudowa chodników wraz z remontem nawierzchni jezdni ul. B. Chrobrego w Kobylance” - 1.300.000 złotych,

  2. kwoty planowanych wydatków budżetowych na sfinansowanie w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja budynku Zespołu Szkół nr 2 na Osiedlu Zachód B15/ A w Stargardzie Szczecińskim - etapu „Przystosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych” - 420.237 złotych,

  3. kwoty planowanych wydatków budżetowych na sfinansowanie usług doradczych przy wdrażaniu programu pn. „Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia” - 60.000 złotych.

§ 2. Ustala się plan finansowy dla wydatków określonych w § 1, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3. Ostateczny termin dokonania wydatków określonych w § 1 ustala się na dzień 30 czerwca 2011 roku.

§ 4. Środki, o których mowa w § 1 winny być gromadzone na wyodrębnionym subkoncie podstawowego rachunku bankowego.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 6. Uchwała wchodzi z życie z dniem podjęcia.

 


Załącznik do Uchwały Nr /10

Rady Powiatu Stargardzkiego

z dnia 29 grudnia 2010 r.

Plan finansowy dla wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dział

Rozdz.

§

Wyszczególnienie

Wydatki na realizację zadań

Z tego wydatki:

 

 

 

 

 

bieżące rzeczowe

majątkowe (inwestycyjne)

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

600

 

 

Transport i łączność

1.300.000

0

1.300.000

 

60014

 

Drogi publiczne powiatowe

1.300.000

0

1.300.000

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

 

1.300.000

0

1.300.000

801

 

 

Oświata i wychowanie

420.237

0

420.237

 

 

 

 

80195

 

Pozostała działalność

420.237

0

420.237

 

 

 

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

 

420.237

0

 

420.237

 

 

 

851

 

 

Ochrona zdrowia

60.000

60.000

0

 

85195

 

Pozostała działalność

60.000

60.000

0

 

 

4390

Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii

 

60.000

0

0

OGÓŁEM

1.780.237

60.000

1.720.237

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie do Uchwały

Rady Powiatu Stargardzkiego

z dnia 29 grudnia 2010 r.

Art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020) rozstrzyga, że organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może ustalić wykaz wydatków, do których nie stosuje się generalnej zasady określonej w ust. 1 tegoż artykułu mówiącej, że niezrealizowane kwoty wydatków zamieszczonych w budżecie jednostki samorządu terytorialnego wygasają z upływem roku budżetowego. Mając powyższe za podstawę oraz fakt, iż wymienione w załączniku do projektu uchwały zadania ujęte w budżecie Powiatu na rok 2010 nie mogą być zrealizowane wnioskuje się o nadanie środkom zabezpieczonym na te zadania statusu wydatków niewygasających z upływem 2010 roku i ustalenie dla nich planu finansowego z poniżej podanych powodów:

Dotyczy: Zadania pn. „ Przebudowa chodników wraz z remontem nawierzchni jezdni w ciągu ulicy B. Chrobrego w Kobylance”.

Wykonawcą robót budowlanych jest firma FDO Sp. z o.o. z siedzibą w Leśnie Górnym 11 na podstawie umowy Nr 56/UD/P/10 zawartej w dniu 27 sierpnia 2010 roku w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego.

W związku z niedotrzymaniem przez Wykonawcę terminu realizacji umowy ustalonego na dzień 15 listopada 2010 roku inspektor nadzoru inwestorskiego stwierdził, iż zaawansowanie prac bitumicznych nawierzchni jezdni jest dalece opóźnione, tj. wykonanie warstwy wyrównawczej wynosi 70%, natomiast warstwy ścieralnej 0%, w porównaniu do przyjętych w projekcie. Roboty związane z wykonaniem chodników oraz podjazdów do posesji zostały wykonane w 90%.

W trakcie realizacji robót budowlanych nie zaistniały jakiekolwiek zdarzenia wynikające
z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, które nie pozwoliły na zrealizowanie robót
w terminie umownym. Wykonawca uzasadnia opóźnienie niesprzyjającymi warunkami - opady atmosferyczne - które nie pozwalają na wykonanie robót bitumicznych (nawierzchni jezdni warstwy ścieralnej) oraz kolizjami wynikłymi w trakcie wykonywania elementów kanalizacji. Ponadto Gmina Kobylanka nie zrealizowała, zgodnie z wcześniej zawartym porozumieniem, odcinka kanalizacji deszczowej, którego wykonanie jest niezbędne przed wykonaniem warstwy ścieralnej. Zamawiający na etapie postępowania przetargowego przewidział możliwość zapisania SIWZ w części Rozdział IV część H punkt O, zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia, z powodu wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, które mogą spowodować obniżenie jakości wykonywanych robót lub też uniemożliwiają wykonanie robót zgodnie z wymogami Specyfikacji Technicznych. Wykonanie robót budowlanych w zakresie objętym umową wymaga na etapie prac bitumicznych pogody bez opadów atmosferycznych oraz temperatury powietrza minimum
+ 10?C. Zakończenie robót budowlanych oraz ich odbiór zaplanowano na koniec maja 2011 roku, zaś płatność - do końca czerwca 2011 roku.

Dotyczy: Zadania pn. „Modernizacja budynku Zespołu Szkół nr 2 na Osiedlu Zachód B15/A w Stargardzie Szczecińskim - etap „Przystosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych”.

Etap „Przystosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych” realizowane jest w oparciu o umowę Nr TZ/KF/342/43/2010 z dnia 22 września 2010 roku, zawartą w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego.

Zakres prac wynikających z niniejszej umowy obejmuje remont toalet dla uczniów
i personelu, budowę szybu windowego wraz z jego wyposażeniem w dźwig osobowy, montaż schodołazu, montaż pochylni zewnętrznych ułatwiających dostęp do szkoły osobom niepełnosprawnym oraz wymianę części chodników.

Zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji przedsięwzięcie, stanowiącym integralna część umowy o wykonaniu robót budowlanych, wykonanie części robót zagospodarowania terenu przewidziano na miesiąc listopad i grudzień 2010 roku. Trudne warunki atmosferyczne, tj. utrzymujące się niskie temperatury oraz opady śniegu uniemożliwiają wykonanie zewnętrznych robót i terminowe zakończenie procesu inwestycyjnego. Wobec powyższego płatność nastąpi do końca czerwca 2011 roku.

Dotyczy: Umowy na świadczenie usług doradczych przy wdrażaniu programu „Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia”.

Zarząd Powiatu mając upoważnienie Rady Powiatu w Stargardzie Szczecińskim w dniu 26 listopada 2009 roku zawarł umowę Nr AZ/FF/3421/19/09 z Kancelarią Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz Spółka Jawna z siedzibą w Warszawie w sprawie zamówienia publicznego na świadczenie usług doradczych przy wdrażaniu programu „Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia”

Płatność za realizację przedmiotowej umowy zaplanowano na 2010 rok, ale z uwagi na fakt, że SP ZZOZ w Łobzie w likwidacji, przedłożył w dniu 17 grudnia br. nowe zestawienie zobowiązań Zakładu, zleceniobiorca musi skorygować wcześniej przygotowywany wniosek do Banku Gospodarstwa Krajowego o dokonanie oceny w zakresie ekonomiczno-finansowych aspektów propozycji restrukturyzacji i spłaty zobowiązań Powiatu Stargardzkiego powstałych w wyniku likwidacji SP ZZOZ w Łobzie.

W związku z tym, zapłatę wynagrodzenia wynikającego z zawartej umowy zaplanowano do końca czerwca 2011 roku.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Barbara Ganczarska

Data wytworzenia:
22 gru 2010

Osoba dodająca informacje

Barbara Ganczarska

Data publikacji:
22 gru 2010, godz. 10:04

Osoba aktualizująca informacje

Barbara Ganczarska

Data aktualizacji:
22 gru 2010, godz. 10:54