Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Stargardzie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Stargardzkiego na lata 2011-2028

PROJEKT

UCHWAŁA NR/11

RADY POWIATU STARGARDZKIEGO

z dnia 31 sierpnia 2011 r.

 

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Stargardzkiego na lata 2011-2028

 

Na podstawie art. 231 ust. 1 w związku z art. 232 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726)

Rada Powiatu Stargardzkiego uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr III/30/10 Rady Powiatu Stargardzkiego z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Stargardzkiego na lata 2011-2028 zmienionej uchwałami Rady Powiatu Stargardzkiego i uchwałami Zarządu Powiatu Stargardzkiego wprowadza się następujące zmiany:

  1. załącznik Nr 1 do uchwały otrzymuje brzmienie jak załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,

  2. załącznik Nr 3 do uchwały otrzymuje brzmienie jak załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Uzasadnienie do uchwały z dnia 31 sierpnia 2011 r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenie

Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Stargardzkiego

na lata 2011-2028

Zapisy art. 226 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) nakazują by w załączniku do uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej określić między innymi przedsięwzięcia, ustalić dla nich limity wydatków na poszczególne lata oraz limit zobowiązań.

Natomiast art. 231 tejże samej ustawy mówi, że zmiana kwot wydatków na realizację przedsięwzięć może nastąpić w wyniku podjęcia uchwały organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, zmieniającej zakres wykonywania lub wstrzymującej wykonanie przedsięwzięcia.

Z kolei art. 229 przywołanej wyżej ustawy stanowi, że wartości przyjęte w wieloletniej prognozie finansowej i w budżecie jednostki samorządu terytorialnego powinny być zgodne co najmniej w zakresie wyniku budżetu i związanych z nim kwot przychodów i rozchodów oraz długu jednostki samorządu terytorialnego.

W związku z powyższym koniecznym jest skorygowanie załączników Nr 1 i 3 do WPF, bowiem:

  1. Zadanie związane z pozyskaniem kolejnego lokalu na potrzeby standaryzacji Domu Dziecka Nr 2 koordynowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie otrzymuje brzmienie: „Nabycie mieszkania rodzinkowego lub domu mieszkalnego na potrzeby standaryzacji Domu Dziecka Nr 2 w Stargardzie Szczecińskim wraz z wyposażeniem obiektu”. Zmiana związana jest z koniecznością unieważnienia przetargu na nabycie mieszkania, gdyż zaoferowana cena była większa niż zaplanowana kwota wydatków, gdy tymczasem zdiagnozowano, że na rynku wtórnym pojawiają się oferty domów mieszkalnych tańsze niż mieszkanie i do tego wolne od podatku VAT.

  2. Rząd zapowiedział kontynuację w latach 2012-2015 kończącego się programu wieloletniego "Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011". Program będzie realizowany na nowych warunkach w zakresie dotacji, która ma nie przekroczyć 30 % wartości zadania. W związku z powyższym Powiat zamierza aplikować o środki na zadanie pn. „Przebudowa i budowa drogi nr 1754Z Chociwel - Ińsko - etap "Przebudowa drogi na odcinku Kamionka - Miałka wraz z odwodnieniem i elementami bezpieczeństwa ruchu na całej długości". Zgodnie z harmonogramem nowego programu nabór wniosków o dofinansowanie inwestycji drogowych wojewodowie przeprowadzą we wrześniu br.

  3. Z uwagi na brak potencjalnych nabywców nieruchomości stanowiących własność Powiatu Stargardzkiego przeznaczonych do zbycia w bieżącym roku oraz przejęciem większej niż planowano kwoty zobowiązań po likwidacji SP ZZOZ w Łobzie następuje utrata źródła finansowania zadania „Pawilon położniczo - ginekologiczny i modernizacja szpitala w Stargardzie Szczecińskim - etap trzeci”, co przesądza o konieczności rezygnacji z jego realizacji do czasu nowej perspektywy finansowej 2014-2020 z uwagi na obwarowania art. 243 ustawy o finansach publicznych.

  4. Wprowadza się dwie nowe umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok, a mianowicie:

  1. Umowa na usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg w trybie art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym,

  2. Umowa na prowadzenie obsługi prawnej Rady Powiatu i Starostwa Powiatowego.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do 3 (XLS, 39.00Kb) 2011-08-30 12:44:49 19
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Barbara Ganczarska

Data wytworzenia:
30 sie 2011

Osoba dodająca informacje

Barbara Ganczarska

Data publikacji:
30 sie 2011, godz. 12:44

Osoba aktualizująca informacje

Barbara Ganczarska

Data aktualizacji:
30 sie 2011, godz. 12:47