Zarządzenie Nr 148/11 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Zarządzenie Nr 148/11
Starosty Stargardzkiego
z dnia 10 listopada 2011r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 53 ust 1 i 2 z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123 poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz.1578 i Nr 257, poz.1726) oraz na podstawie art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r., Nr 152, poz.1223, Nr 165, poz.1316, Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 oraz 2011r. Nr 102, poz. 585), zarządzam, co następuje:
§ 1.
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Stargardzie Szczecińskim w terminie od dnia 01.12.2011 do dnia 14.01.2012 wg harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1) środki trwałe,
2) pozostałe środki trwałe ,
3) materiały,
4) towary,
5) druki ścisłego zarachowania,
6) środki pieniężne na rachunkach bankowych ,
7) należności i zobowiązania,
8) środki trwałe w budowie.
§ 3.
1. Składniki majątku wymienione w §2 pkt. od 1 do 4 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt. 6 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od banków.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt. 7 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt. 8 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt. 5 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
§ 4.
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w wydziale finansowym w terminie do dnia 07.12.2011r.
§ 5.
Zobowiązuję komisję do:
1) przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem starostwa powiatowego, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
3) dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4) sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
5) przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do wydziału finansowego w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.
§ 6.
Członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 7.
Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 8.
Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
Otrzymują do wiadomości:
1) Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
2) Główny księgowy
3) Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej
4) Członkowie Zespołów Spisowych
5) Dyrektor Biura Obsługi Urzędu
6) inni
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
harmonogram inwentaryzacji (DOC, 56.00Kb) | 2011-11-22 07:59:59 | 49 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Ewa Zielińska Data wytworzenia:
17 lis 2011
Osoba dodająca informacje
Ewa Zielińska Data publikacji:
17 lis 2011, godz. 10:48
Osoba aktualizująca informacje
Ewa Zielińska Data aktualizacji:
22 lis 2011, godz. 08:04